Vragen over transport en afnamematerialen | Unilabs Nederland Skip to main content

Vragen over transport, materialen en contact

We doen er alles aan u zo goed mogelijk te informeren over alle wijzigingen in onze manier van werken, maar ook over zaken die niet veranderen. Op deze pagina vindt u de meestgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen of wilt u meer weten? Neem dan gerust contact met ons op via relatiebeheer@sho.nl of 088 999 7777.

Ik zie de uitslagen (opeens) niet meer in het dossier (Medicom HIS) staan.

Nu we zijn overgegaan naar het huisartsen laboratorium in Utrecht (voorheen: Saltro) dient Saltro als Lab-aanvrager aangemaakt te worden in het (Medicom) HIS. U kunt bijvoorbeeld de Clusterbeheerder van uw praktijk vragen dit te doen.

 

 

Emailadres wat in de welkomstbrief staat klopt niet, ik krijg een foutmelding?

Het juiste e-mailadres is: webshop.support@unilabs.com. Per abuis is eerder een incorrect e-mailadres gecommuniceerd.

INFORMATIE VERLOSKUNDIGEN

Wat blijft hetzelfde en wat verandert er voor u als verloskundige?

Locaties en medewerkers
De bekende SHO bloedafnamelocaties blijven gewoon geopend. Ook onze medewerkers blijven u en uw cliënten van dienst zoals voorheen.

Aanvraagformulieren
U ontvangt nieuwe (papieren) aanvraagformulieren. Deze zien er anders uit, u kunt er echter alle testen op terugvinden. Het 12e weeks onderzoek omvat alleen het standaardpakket. Extra testen kunt u apart aankruisen op het formulier. Indien nodig is het ook mogelijk een test aan te vragen bij ‘extra onderzoeken’. Het aanvragen van NIPT onderzoek is niet gewijzigd. Ook het aanvragen van onderzoeken via Diagnostiek Online of ZorgDomein is niet veranderd.

Aanvragen OGTT
Op het nieuwe aanvraagformulier kunt u ook de (O)GTT aanvragen. Dit doen wij op de gebruikelijke locaties en de gebruikelijke werkwijze. Echter, op dit moment ontbreekt op het formulier belangrijke informatie over de werkwijze in de SHO regio, zoals het maken van een afspraak en ons telefoonnummer. Wij vragen u daarom óók een blanco SHO OGTT formulier mee te geven aan uw cliënt. Dit is alleen bedoeld ter informatie voor de cliënt, u hoeft het niet in te vullen met NAW-gegevens van de cliënt of uzelf.

Microbiologie
Voor het aanvragen van microbiologisch onderzoek vragen wij u het formulier Microbiologie te gebruiken, dit wordt meegeleverd in het startpakket dat u binnenkort ontvangt. De afnamematerialen veranderen deels. Uw accountmanager vertelt u hier meer over bij het afleveren van een startpakket met de nieuwe formulieren en materialen.

Koeriersdienst voor materialen microbiologie
Wij komen voortaan uw onderzoeksmaterialen microbiologie ophalen. Dat is beter voor de kwaliteit van het materiaal. Het is niet meer mogelijk materialen per post te verzenden. Uw cliënt kan het wel afgeven op een bloedafnamelocatie tijdens openingstijden. U kunt een verzoek om onderzoeksmaterialen op te laten halen telefonisch bij ons aanmelden via tel: 06-50739742.

DOA onderzoek (Drugs of Abuse)
Voor DOA onderzoek zijn voortaan 2 buizen nodig met zwart/witte dopU kunt onze collega’s van transport bellen om de monsters op te laten halen: 06-50739742

Afnamematerialen algemeen urineonderzoek
De potjes en buizen voor algemeen urineonderzoek krijgen een andere kleur: gele urinepotjes en buizen met geel/rode dop.

Klinische chemie
Om pre-analytische en medisch inhoudelijke redenen, vinden er wijzigingen plaats in het bepalingenpakket. Uiteraard sturen we de te gebruiken referentiewaarden met de uitslag mee. Daarnaast is een aantal aanvragen niet meer mogelijk. Hier vindt u een overzicht met alle wijzigingen op het gebied van klinische chemie.

Uitslagen
Uitslagen komen zoals gebruikelijk als edifactbericht in uw uitslageninformatiesysteem.

Bestellingen
Bestellingen kunnen eenvoudig geplaatst worden via deze webshop. Telefonisch bestellen of via mail is niet mogelijk. Heeft u vragen over uw bestelling of uw inlogcode? Stuur dan een mail naar webshop.support@unilabs.com.

Bloedafname in de praktijk
Als uw praktijk zelf bloed afneemt, maken wij een afspraak met u om een aantal veranderingen door te spreken.

Overleg en contact
Een nieuwe werkwijze kan leiden tot vragen en suggesties voor verbeteringen. Onze accountmanagers zullen u de komende tijd bellen of bezoeken om te vragen naar uw ervaringen. Wilt u contact met ons opnemen dan kan dat via relatiebeheer@sho.nl of tel. 088 – 9997777.

 

 

Waarom kan ik geen verzendenveloppen meer bestellen?

U heeft geen verzendenveloppen meer nodig. Onze medewerkers halen op afroep de onderzoeksmaterialen voortaan op bij zorg- en bloedafnamelocaties – op een aantal locaties zelfs meerdere keren per dag. 

Onze medewerkers halen op afroep de onderzoeksmaterialen voortaan op bij zorg- en bloedafnamelocaties – op een aantal locaties zelfs meerdere keren per dag. Voor het afhalen van onderzoekstmaterialen, kunt u contact opnemen met de afdeling Planning Transport via: 06-50739742. Vanzelfsprekend kan uw patiënt het materiaal ook nog steeds zelf afgeven bij de prikpost. Indien de materialen regulier bij u opgehaald worden, verandert dit niet en blijven onze collega's langskomen en hoeft u niet te bellen.

Ik wil graag dat het materiaal opgehaald wordt. Hoe regel ik dat?

Onze medewerkers halen op afroep de onderzoeksmaterialen voortaan op bij zorg- en bloedafnamelocaties – op een aantal locaties zelfs meerdere keren per dag. Voor het afhalen van onderzoekstmaterialen, kunt u contact opnemen met de afdeling Planning Transport via: 06-50739742. Vanzelfsprekend kan uw patiënt het materiaal ook nog steeds zelf afgeven bij de prikpost.

Indien de materialen regulier bij u opgehaald worden, verandert dit niet en blijven onze collega's langskomen en hoeft u niet te bellen.

De bode (transport) komt altijd al bij ons langs, blijft dat zo?

Jazeker. Indien de materialen regulier bij u opgehaald worden, verandert dit niet en blijven onze collega's langskomen en hoeft u niet te bellen.

 

Hoe kan ik Malaria- & cito-aanvragen doorbellen?

Malaria- & cito-aanvraag: graag altijd bellen met de Citolijn van SHO, dit nummer blijft ongewijzigd: 088 - 99 97 979.

Ik heb nog oude afnamematerialen/sets, wat doe ik daarmee?

Oude (afname) setjes kunnen opgemaakt worden, behalve de setjes voor de urinekweekbuizen. Kijk goed op de door u ontvangen kaart van Microbiologie. Twijfelt u, neem dan gerust contact op met: 088 - 99 97 186 of met webshop.support@unilabs.com.

Bij de thuisafnamesets zitten geen barcodes om op het formulier en materiaal te plakken. Klopt dat?

Ja dat klopt. U hoeft geen barcodes meer te plakken.

POCT-materialen en formulieren functieonderzoek kan ik niet vinden in de webshop.

Dat klopt. Voorlopig bestelt u POCT-materialen en formulieren functieonderzoek nog op de huidge bestelwijze in de webshop van SHO.

Wij hebben in elk pakket aparte formulieren ontvangen van de artsen. Is dit mogelijk om dit op één formulier te krijgen.

Het klopt dat de formulieren op naam van de arts staan. Vanaf heden rapporteert het laboratorium op naam van de aanvrager en niet (meer) op naam van de praktijk. 

Ik heb een vraag over ZorgDomein.

Neem contact op met de Zorgdomein servicedesk via 020-4715282 of kijk op de website van ZorgDomein: http://zorgdomein.nl/support/support

Welcome to the Unilabs Website

Continue to the main Corporate Website

OR: Select a Unilabs Country Website from the list below